Exhibition

in Zürich / Switzerland
07.06.2019 - 03.08.2019 00:00
Japanese Photography 1930s-1970s - in collaboration with Taka Ishii Gallery Tokyo

Nobuyoshi Araki, Ken Domon, Ei-Q, Masahisa Fukase, Hiroshi Hamaya, Minoru Hirata, Eikoh Hosoe, Seiryu Inoue, Yasuhiro Ishimoto, Kikuji Kawada, Kineo Kuwabara, Daido Moriyama, Takuma Nakahira, Ikko Narahara, Yonosuke Natori, Kiyoji Otsuji, Akira Sato, Osamu Shiihara, Teikoh Shiotani, Issei Suda, Akira Tanno, Shoji Ueda, Hitomi Watanabe, Katsuhiro Yamaguchi, Kansuke Yamamoto

We are pleased to present a selection of Japanese Photography in the group exhibition “Japanese Photography 1930s-1970s”, in collaboration with Taka Ishii Gallery, Tokyo.

Mai 36 Galerie has been showing contemporary positions in photography for 30 years, such as Thomas Ruff as well as analogue photography by Roe Ethridge, Luigi Ghirri, Ion Grigorescu, Jitka Hanzlová, Peter Hujar, Robert Mapplethorpe and Torbjørn Rødland.

The global recognition of Japanese art photography has grown dramatically since the 1990s. Audiences worldwide were interested in the way that Japanese photographers, although influenced by Western photographic expression, created their own unique contexts for their practice.

What began as interest in individual Japanese photographers expanded so that connections were made between the dots to create lines and overviews of Japanese photography transformed into systematic research of the same. In 2005, an exhibition on the history of Japanese photography was shown at the Houston International Photography Festival held in Texas, U.S.A., and deepened understanding of Japanese photography in America. In 2008, the “Heavy Light: Recent Photography and Video from Japan” exhibition was held at the International Center of Photography in New York, and it introduced post-1990s trends in Japanese photography and contemporary art. “For a New World to Come: Experiments in Japanese Art and Photography 1968-1979,” held at the Museum of Fine Arts, Houston in 2015, focused on Japan between the end of the 1960s and 1970s to provide an in-depth explanation of how photography was established in the context of contemporary Japanese art.

As exhibitions of similar scope have not yet been organized in Europe, we propose an exhibition, focusing on key works from the artists below that would allow viewers to read the trends of postwar Japanese photographic history from 1930s to 1970s.

Gallery hours Tues-Fri 11 am – 6:30 pm, Sat 11 am – 4 pm

Wir freuen uns in der Gruppenausstellung “Japanese Photography 1930s-1970s” in Zusammenarbeit mit Taka Ishii Gallery, Tokyo eine Auswahl japanischer Fotografie aus den Jahren 1930 bis 1970 zu präsentieren.

Seit 30 Jahren zeigt die Mai 36 Galerie zeitgenössische Positionen der Fotografie wie Thomas Ruff sowie analoge Fotografie von Roe Ethridge, Luigi Ghirri, Ion Grigorescu, Jitka Hanzlová, Peter Hujar, Robert Mapplethorpe und Torbjørn Rødland.

Seit den 1990er Jahren hat die globale Anerkennung für die japanische Kunstfotografie massiv zugenommen. Weltweit interessierte sich das Publikum dafür, wie japanische Fotografen, obwohl von den Ausdrucksmitteln der westlichen Fotografie beeinflusst, ihren je eigenen unverwechselbaren Kontext für ihre Arbeit fanden.

Was zunächst als Interesse für einzelne japanische Fotografen begann, weitete sich derart aus, dass zwischen den einzelnen Punkten Verbindungen geknüpft und Linien gezogen wurden, bis die Versuche, sich einen Überblick über die japanische Fotografie zu verschaffen, schließlich in eine systematische Erforschung derselben mündeten. 2005 wurde im Rahmen des Houston International Photography Festivals in Texas, USA, eine Ausstellung zur Geschichte der japanischen Fotografie gezeigt, die in Amerika zu einem vertieften Verständnis der japanischen Fotografie führte. 2008 präsentierte das International Center of Photography in New York die Ausstellung “Heavy Light: Recent Photography and Video from Japan”, die auch nach den 1990er Jahren einsetzende Trends der japanischen Fotografie und Kunst vorstellte. Die Ausstellung “For a New World to Come: Experiments in Japanese Art and Photography 1968–1979” im Museum of Fine Arts, Houston, 2015, konzentrierte sich bei ihrer ausführlichen Darstellung der Entwicklung und Bedeutung der Fotografie im Kontext der zeitgenössischen japanischen Kunst ganz auf die Zeit zwischen den späten 1960er und 1970er Jahren.

Da es in Europa noch keine Schau ähnlichen Umfangs gab, planen wir eine Ausstellung, in deren Zentrum Schlüsselwerke der unten aufgeführten Künstler stehen und den Besucherinnen und Besuchern ermöglichen sollen, die Strömungen der japanischen Nachkriegsfotografie von den 1930er bis in die 1970er Jahre nachzuvollziehen.

Öffnungszeiten Di-Fr 11 – 18.30 Uhr, Sa 11 – 16 Uhr

www.mai36.com

Location:
Mai 36 Galerie
Rämistrassse 37
8001 Zürich
Switzerland

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